Озираючись у минуле, можна сміливо сказати, що всі човнові мотори, які існували раніше, були в основному двотактними. Цьому передувало кілька причин.

 

По-перше, попередні технології не дозволяли зробити чотиритактний двигун прийнятної ваги, щоб його можна було встановлювати як підвісний.

По-друге, питання економічності не виникало, оскільки палива було достатньо і його вартість була відносно невеликою.

По-третє, тільки з недавніх пір виробники двигунів почали звертати увагу на їх екологічність.

 

Зрештою, еволюція двигунобудування дійшла необхідності переглянути своє ставлення до трьох вищезгаданих обставин.

Однією з причин, що стримує масовий перехід на чотиритактні двигуни, називають незручність їх транспортування. Дійсно, до транспортування чотиритактного човнового мотора є певні вимоги, обґрунтовані тим, що в картері двигуна знаходиться мастило, необхідне для змащування деталей, у той час, як у двотактному двигуні мастило розмішується безпосередньо в паливі, що згорає.

Насправді транспортування чотиритактного двигуна допускається в декількох варіантах, які є і логічними та зручними. 

 

Варіанти транспортування підвісних двигунів YAMAHA


Підвісний човновий двигун допустимо транспортувати на боці, при цьому він повинен лежати "на румпелі" (ймовірно ви саме так транспортуватимете двигун, адже це дозволить забезпечити його стійке положення при транспортуванні).

Допускається транспортування двигуна в положенні лежачи на голові, гвинтом вниз (такий спосіб підходить не для всіх моторів, але дозволяє розташувати його більш компактно, ніж у положенні на боці й зайняти менше площі в багажнику автомобіля).

Допускається транспортування чотиритактного двигуна у вертикальному положенні (гарантований, але водночас це найнезручніший спосіб, на який найчастіше посилаються прихильники двотактних моторів).

Транспортування чотиритактних двигунів інших виробників може відрізнятися від наведеної схеми вище, тому перевіряйте допустимі варіанти транспортування конкретного двигуна згідно з інструкцією до нього.