Покупець, який вирішив купити собі човновий двигун, стикається з тим, що зараз на ринку представлена велика кількість моделей від різних виробників. Це як вітчизняні мотори, так і імпортні з Америки, Європи та Японії.

 

Всі підвісні двигуни у човнах бувають двох типів: двотактні й чотиритактні моделі. Відрізняючись за своїми характеристиками, кожен з них має переваги та порівняльні недоліки. Не можна сказати, що один кращий, а другий гірший. Вибір того чи іншого типу залежить від сфери застосування двигуна. 

 

Загальні характерні відмінності 2-х тактних та 4-х тактних двигунів.


2-х тактний човновий двигун:

  • Робочий цикл двигуна складається з двох тактів.
  • Двигун має характеристики простого пристрою.
  • Більш компактний, з невеликою вагою.
  • Швидко набирає обертів.
  • Менш вимогливий до якості бензину.
  • Зручний при частому перевезенні (перевозиться у будь-якому положенні); 
  • Дешевий.

 

4-х тактний човновий двигун:

  • Робочий цикл складається із чотирьох тактів.
  • Має вищий ресурс двигуна.
  • Екологічно чистий.
  • На 40% економічніший за витратою бензину.
  • Тихіший.
  • Стабільно працює на холостих і низьких оборотах.

 

Вибираючи потужність вашого майбутнього двигуна, важливо розуміти сферу його застосування.Наприклад, якщо ви займаєтеся риболовлею і пересуваєтеся на невеликі відстані, то вам буде достатньо двигуна на 2-3 к.с. Водночас при покупці морського катера ви можете зупинити свій вибір на моторі у 250 к.с. Також необхідно керуватися вимогами до потужності двигунів човнів, які пред'являють їхні виробники. Потужність не повинна перевищувати максимальну, вказану в паспорті човна. Також важливо пам'ятати про те, що зі збільшенням потужності двигуна, падає його економічність (наприклад, мотор 250 к.с. споживає до 90 літрів бензину на годину).

 

Підвісні двигуни для човнів TOHATSU
 

Фірма TOHATSU робить підвісні човнові двигуни з 1956 р., і протягом останніх 45 років вони отримали визнання за свою надійність у більш ніж 120 країнах світу. Насправді TOHATSU – один із найбільших виробників підвісних човнових двигунів у світі. Ніяка технологія не застосовується і не випускається на ринок, поки фірма не впевниться, що вона готова забезпечувати ту ж надійність, якою славиться TOHATSU.

Кожен двигун тестується перш ніж він залишає завод. Ця перевірка проводиться у водному резервуарі. Протягом багатьох років 2-х тактні підвісні двигуни для човнів фірми TOHATSU визнавалися як найбільш надійні всіма експертами.

2-х тактні моделі TOHATSU мають заслужену репутацію завдяки оптимальному співвідношенню потужності в кінських силах і ваги при високій надійності. 

4-х тактні моделі пропонують чудову економію палива, при збереженні тієї ж знаменитої потужності, якою славляться моделі TOHATSU.

Технологічно передова система підвісних моторів човнів фірми TOHATSU TLDI (двотактні, з прямим інжектором низького тиску) вже була відзначена у 2001 році престижною нагородою журналу Motorboating Magazine. Ці двигуни задовольняють усі екологічні стандарти. TLDI уможливлює рівний і стійкий хід на малих оборотах зі значно меншою вібрацією, забезпечує вкрай плавний перехід від низької швидкості до високої. Підвісні мотори TLDI значно знизили споживання палива та олії. Важать вони відчутно менше, ніж конкуруючі чотиритактні.

 

Підвісні човнові двигуни YAMAHA
 

Протягом багатьох років корпорація YAMAHA MOTOR є одним із найбільших світових виробників підвісних човнових моторів. З 1960 року і по сьогоднішній день випущено понад 6 мільйонів двигунів, які, завдяки відмінним технічним характеристикам, надійності та бездоганній якості, знайшли своїх власників у всіх куточках земної кулі. 

У модельний ряд компанії входять 7 основних типів човнових двигунів, а загальна кількість різних модифікацій підвісних моторів YAMAHA перевищує 200. Більшість підвісних двигунів для човнів виготовляються в Японії на заводах корпорації YAMAHA.

Модельний ряд, що поставляється корпорацією YAMAHA MOTOR Co в східну Європу включає чотири основні серії. Моделі серії Hi-Tec, як правило, мають роздільну подачу мастила та палива та оснащені великим набором додаткового обладнання. Ця серія включає двигуни потужністю від 2 до 300 к.с. Підвісні човнові мотори серії Four Stroke оснащені чотиритактними двигунами потужністю від 2.5 до 250 к.с.

 

Підвісні човнові двигуни SUZUKI
 

Підрозділ компанії SUZUKI MOTOR CO. - SUZUKI MARINE почало випускати човнові двигуни в 1966 р. У модельному ряді SUZUKI співіснують як дуже надійні, можна сказати класичні, легкі та недорогі двотактні моделі, такі, як DT2.2, DT15, DT30, так і суперсучасні чотиритактні моделі, що характеризуються високою надійністю, продуктивністю та відмінним співвідношенням ваги двигуна до потужності. 

На заводах SUZUKI кожен новий підвісний мотор човна запускається і тестується. Всі моделі моторів, як 2-х, так і 4-х тактних виробляються безпосередньо в Японії. Тільки двигуни моделей DT2.2, DF4,5,6 збираються викрутковою збіркою з вироблених в Японії готових вузлів і агрегатів на новітньому складальному заводі SUZUKI в Таїланді.

Особливості модельного ряду SUZUKI дають можливість чудового вибору 2-х та 4-х тактних двигунів. Новинками цього року є 4-х тактні двигуни на 4, 5 та 250 к.с. Двигуни на 4 та 5 к.с. дозволяють власникам невеликого двигуна користуватися можливостями, які раніше були доступні тільки для потужніших моторів, таких як цифрове запалювання, полегшений поворот, заряджання акумулятора. 150 і 250 сильні двигуни спростували уявлення про 4 х-тактні мотори як про дуже важкі та дорогі. Вага та ціна цього мотора нижча, ніж у менш потужних моделей конкурентів.

 

Підвісні двигуни для човнів Mercury
 

Успіх до компанії Mercury Marine прийшов не випадково. З моменту свого заснування у 1939 році, вона є одним із лідерів у виробництві підвісних та стаціонарних моторів. Це досягається завдяки постійному підтриманню якості продукції та розробкам передових технологій. На заводах компанії працюють понад 6000 осіб. 

Фірма випускає як традиційні 2-х тактні двигуни, так і двигуни з прямим упорскуванням палива Opti Max, які зберігаючи всі плюси 2-х тактних двигунів, дозволяють отримати економію палива до 45%. Існують також 4-х тактні моделі та моделі Salt Water для важких умов експлуатації. Компанія випускає двигуни від 2,5 к.с до 300 к.с. Останньою розробкою компанії є двигуни Verado, які спростовують усі догми у виробництві підвісних двигунів. Це чотиритактні мотори з турбонаддувом та рядним розташуванням циліндрів. Модельний ряд складається з чотирициліндрових від 135 до 175 к.с. та шестициліндрових від 200 до 275 к.с.